moshavergroup

تخصصی ترین وبلاگ مشاوره در زمینه انتخاب رشته،کنکور و دانشگاه

moshavergroup

تخصصی ترین وبلاگ مشاوره در زمینه انتخاب رشته،کنکور و دانشگاه

معرفی دانشگاه علمی کاربردی

اهداف آموزشهای علمی  کاربردی
 1-ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه(صنعتی، نظامی و دانشگاهی) و گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی کاربردی کشور.
2-ارتقای شاخصهای کمی و کیفی آموزشهای کاربردی در جامعه.
 3-فراهم سازی زیر بنای مناسب به منظور بکارگیری توان دانش آموختگان دوره های نظری در حل مسائل
کاربردی.
 4-زمینه سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی نوین.
انواع نظام های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی :
الف- کاردانی فنی
ب- کاردانی حرفه ای
ج- مهندسی فناوری
ه- کارشناسی حرفه ای ارشد
و- مهندسی فناوری ارشد

نمره قبولی در دوره های ترمی 10میباشد ولی قبلا در دوره های پودمانی 12 بود. همچنین دوره های ترمی امتحان جامع ندارد ولی در دوره های پودمانی دانشجویان پس از اتمام کلیه پودمانها باید در امتحان جامع شرکت کنند و پس از قبولی به آنها مدرک ارائه خواهد شد. امتحان جامع شامل چند درس تخصصی هر رشته خواهد بود.
دوره های پودمانی دیگر برگزار نمی شود و 
دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها در دوره های ترمی اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون می کند. همانطور که در بالا نیز گفته شد مزیت دوره های ترمی به دوره های پودمانی اولا حداقل نمره قبولی است که در دوره ترمی 10 است ولی در دوره پودمانی 12 بود. دوما در دوره های پودمانی دانشجو مجبور بود در اخر دوره در یک امتحان جامع شرکت کند که در دوره های ترمی این مشکل نیز وجود ندارد و هرترم پس از پاس کردن هر درسی، نمره آن ثبت شده و نیازی به امتحان مجدد نیست.
دوره های ترمی در دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای معافیت تحصیلی می باشند. پذیرش دانشجو به دو صورت سهمیه آزاد و سهمیه شاغل می باشد.
این دانشگاه همچنین رشته های مدیریت خانواده – فناوری اطلاعات -  مترجمی زبان – مدیریت کسب و کار را با عنوان دوره غیر ضروری(حین کار) در مقطع کاردانی و رشته مدیریت خانواده در مقطع کارشناسی را به متقاضیانی که فرصت حضور در کلاسها را ندارند ارایه می نماید.
این دوره ها بدین شکل است که دانشجو ابتدای ترم انتخاب واحد می کند و انتهای ترم در امتحانات شرکت می کند. پس حضور دانشجو در کلاس ها لازم نیست و اصلا کلاسی وجود ندارد که دانشجو بخواهد در آن شرکت کند. این دوره ها برای زنان خانه دار و کارمندانی که به هیچ وجه نمی توانند در هیچ کلاسی شرکت کنند مناسب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.