moshavergroup

تخصصی ترین وبلاگ مشاوره در زمینه انتخاب رشته،کنکور و دانشگاه

moshavergroup

تخصصی ترین وبلاگ مشاوره در زمینه انتخاب رشته،کنکور و دانشگاه

تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری 97

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 با اصطلاحی به نام بومی گزینی مواجه هستید که در ستون مقابل برخی رشته ها نوع گزینش آنقطبی ، استانی ، ناحیه ای و یا کشوری درج شده است . بومی گزینی در واقع به این معناست که در برخی رشته محل ها اولویت با داوطلبانی است که در آن بوم قرار می گیرند . تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری اعمال می شود که برای انتخاب رشته همه رشته های ریاضی وتجربی و انسانی و هنر و زبان موثر می باشد علی الخصوص در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان . ولی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ،بومی گزینی تاثیرگذار نخواهد بود . به متقاضیان انتخاب رشته کنکور 97 توصیه می کنیم با کلیک روی تاثیر بومی گزینی و مطالعه مقاله تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری 97 ، از میزان تاثیر گزینش بومی اطلاع یابند تا بتوانند برای شرکت در انتخاب رشته آمادگی بیشتری داشته باشند و انتخاب های دقیق تری نمایند .

راهکار های آمادگی برای روز مصاحبه دکتری سراسری 97

استرس در طول مصاحبه‌ دکتری سراسری 97 امری طبیعی است اما اگر زیاد باشد موجب اشکال در روند مصاحبه خواهد شد . این که بر روی تمامی موارد مصاحبه تسلط داشته باشید می تواند به شما اعتماد به نفس بخشد و شما را برای صحبت کردن در جلسه آماده سازد . البته بسیاری از داوطلبان را می شناسیم که علی رغم تسلط صد در صدی روی مباحثی که برای مصاحبه آزمون دکتری 97 مهم است ، رقابت را به داوطلبانی واگذار می کنند که تسلط خیلی کمتری دارند . بنابراین قطعا باید خود و توانایی های خود را باور داشته باشید.

دید مصاحبه کننده به شما این است که قرار است در آینده استاد و مدرس دانشگاه شوید بنابر این بهتر است در حین مصاحبه موارد زیر را رعایت کنید .
1. با اعتماد به نفس وارد جلسه مصاحبه شوید .
2. در پاسخ دادن به سوالات عجله نکنید و برای هر سوال اندکی تفکر کنید .
3. به سوالات جواب کوتاه دهید زیرا امکان دارد در حین توضیح دادن بیش از حد ، از منظور اصلی سوال دور شوید .
4.  اگر پاسخ سوالی را نمیدانید به صراحت بگوئید که حضور ذهن ندارید ، صداقت می تواند تاثیر مثبتی بر روی فرآیند مصاحبه دکتری داشته باشد .
5. سعی کنید در خلال مصاحبه روی مهارت هایتان تمرکز کنید و اساتید را از مهارت هایتان باخبر سازید .
6. اگر پاسخ سوالی را نمی دانستید یا جواب نادرستی به سوالی دادید ، خود را نبازید و تا آخر مصاحبه سر حال باشید . گاهی شاید عکس العمل شما در مقابل مصاحبه کنندگان تاثیر مستقیمی روی نمرات مصاحبه بگذارد .
7. در طول مصاحبه به همه افراد توجه کنید و ارتباط چشمی خود را با همه اساتید قطع نکنید .
اساتید در دانشگاه های مختلف ، سوالات مختلفی میپرسند . پرسش در ارتباط با موضوع پایان نامه یکی از مواردی است که تقریبا توسط همه اساتید صورت می پذیرد . پس بهتر است بر پایان نامه خود تسلط داشته باشید . زبان انگلیسی نیز یکی از مواردی است که تسلط نسبی در آن می تواند تاثیر گذار باشد . احتمال دارد از شما بخواهند که در ارتباط با پایان نامه خود و حوزه کاریتان به مدت کوتاهی انگلیسی صحبت کنید یا از شما بخواهند مشخصات شخصی خود را به زبان انگلیسی توضیح دهید . بهتر است در هر یک از زمینه ها متن کوچکی را آماده کنید تا صورت نیاز بازگو نمایید .
یکی از سوالاتی که مطرح می شود ، انگیزه داوطلب از تحصیل در مقطع دکتری است . داوطلب باید بتواند علاقه و انگیزه خود را از تحصیل در مقطع دکتری تخصصی به صورت واضح و قابل قبول توضیح دهد .
بسیاری از اساتید روی این که داوطلب چه شغلی دارد حساس اند و معتقدند دانشجوی دکتری باید تمام وقت خود را صرف پژوهش و دروس دکتری کند . البته رزومه شغلی ای که در آن تدریس یا پژوهش دیده شود پسندیده است اما اگر دارای شغل تمام وقت باشید ، امکان دارد در این زمینه نمره ای منفی بگیرید .
در آخر اگر از شما سوال شد که علاقه به کار کردن در چه زمینه ای دارید ، بهتر است به صورت مشخص جواب این سوال را ندهید . بهتر است زمینه کاری ای که در آن تخصص دارید مشخص کنید اما خود را به قدری انعطاف پذیر نشان دهید که اگر در زمینه دیگری هم نیاز باشد ، کار خواهید کرد .  در کل خیلی سوالات مربوط به درس از شما پرسیده نخواهد شد و منظور از برگزاری جلسه مصاحبه ، تشخیص اساتید از قدرت تحصیل و استنتاج شما روی مسائل درسی می باشد .