moshavergroup

تخصصی ترین وبلاگ مشاوره در زمینه انتخاب رشته،کنکور و دانشگاه

moshavergroup

تخصصی ترین وبلاگ مشاوره در زمینه انتخاب رشته،کنکور و دانشگاه

راهنمای ثبت‌نام و درخواست خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف در سال ۹۷ –- ۹۸

انشگاه و دانشجو از محورهای توسعه، فرهنگی و اجتماعی کشور محسوب میشوند و خوابگاه دانشجویی به عنوان خانه دوم دانشجو اهمیت ویژه ای در ارتقاء نشاط معنوی، حفظ آرامش روحی و جسمی، توسعه فکر و اندیشه، اعتلای شخصیت و افزایش کیفیت تحصیلی دانشجویان دارد. به منظور تسهیل و بهبود کیفیت زندگی در مجتمع های خوابگاهی، تدوین و مقررات و ضوابط راهگشا و شفاف با هدف رعایت حقوق فردی و جمعی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و خود باوری، تامین امنیت و قانونمندنمودن سکونت دانشجویان امری ضروری است.

فصل اول

تعاریف

ماده1 – در این آیین نامه به جای ذکر کامل عناوین وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی – دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی به اختصار پردیس قید شده است.

ماده 2- معاون فرهنگی ، دانشجویی پردیس عهده دار بالاترین سطح سازمانی پس از رئیس پردیس در سازماندهی و نظارت برانجام امور فرهنگی و دانشجویی دانشجویان می باشد.

ماده 3 – خوابگاه دانشجویی : به محدوده ای از فضای دانشگاهی اطلاق میشود که به منظور اسکان دانشجویان واجد شرایط با هدف تامین نیازهای فرهنگی ، رفاهی ، بهداشت روانی و جسمی و امور فوق برنامه در نظر گرفته شده است

ماده 4 – سرپرست شیفت خوابگاه : ناظم ، ناظمه و متصدی خوابگاه تحت عنوان نامبرده شده است.

ماده 5- شورای انضباطی دانشجویان : شورایی است که به بررسی و پیگیری تخلفات دانشجویی را به عهده دارد . این شورا از دو بخش شورای بدوی و تجدید نظر تشکیل شده است. رئیس شورای بدوی معاون فرهنگی ، دانشجویی پردیس رئیس شورای تجدید نظر ریاست پردیس است.

ماده 6- صندوق رفاه دانشجویان : تشکل سازمانی مستقلی است که براساس قانون ایجاد شده و به صورت سازمان وابسته به وزارت اداره میشود . وظیفه آن ایجاد زمینه مناسب جهت رشد استعدادها ، کمک به وضع معیشتی و تحصیلی دانشجویان و ارائه تسهیلاتی در قالب ودیعه مسکن و وامهای مختلف به دانشجویان می باشد.

ماده7-شورای صنفی دانشجویان :ساختاری متشکل ازنمایندگان منتخب دانشجویان هرواحددانشگاهی است که اعضای آن از طریق شورای صنفی دانشجویان انتخاب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.